fbpx

Fagbrev har betydd mye for Cecilie

Cecilie som jobb hos Baker Hansen har tatt fagbrev i salgsfaget.

Dette er Cecilie Lauritsen som jobber hos Baker Hansen på Gulskogen senter.

«Jeg har jobbet med salg, service og kunder i 16 år og trodde ikke det skulle ha sånn påvirkning på meg som det har hatt. Jeg har fått større tro på meg selv, blitt mindre redd for å spørre kunder om mersalg eller bare slå av en kjapp prat med kunder som kommer innom butikken. Jeg har vokst som person og blitt mer sikker på at jeg virkelig kan jobben jeg gjør og det har fått meg til å innse hvor takknemlig jeg er for at jeg har en jobb som jeg elsker og hvor glad jeg er i alle kundene jeg har hver eneste dag. Jeg er utrolig stolt av meg selv og utrolig stolt over at jeg har et fagbrev som kan vise til den kompetansen jeg har hatt og fått.»

Les hele intervjuet med Cecilie Lauritsen som tok fagbrev i salgsfaget

Hvor lenge har du jobbet på Baker Hansen?
Svar: Jeg startet i Baker Hansen da jeg var 15 så i år har jeg har jobbet på Baker Hansen i 16 år.

Hvilke arbeidsoppgaver har du på Baker Hansen?
Svar: Jeg har mange forskjellige arbeidsoppgaver. Mine arbeidsoppgaver er åpning og stenging av butikk, opplæring av nye ansatte, kaffelaging, salg av bakevarer, kundeekspedering, tilberedning av mat og drikke, daglig renhold, HMS ansvarlig, bestille grønnsaker og sende bestillingsliste til daglig leder.

Hva var grunn til at du meldte deg på fagbrevkurs?
Svar: Grunnen til at jeg meldte meg på fagbrevkurs var fordi jeg ønsket å lære mer om salg, markedsføring, drift og lønnsomhet. Jeg så også positivt på det at man kan få et fagbrev som er fint å ta med seg videre både i jobben man har nå og inn i andre jobber senere i livet. Syntes også det hørtes spennende ut.

Hva lærte du på fagbrevkurs?

Svar: På kurset lærte jeg om kundebehandling, salg og markedsføring av produkter og hvordan bli i stand til å håndtere endringer og sikre lønnsomhet for virksomheten. Jeg har alltid hatt et bilde av hvordan man drifter en butikk, men da jeg begynte på kurset lærte jeg fort at det er mer enn bare salg og god service som skulle til for å få en bedrift til å gå rundt.

Kurset ble gjennomført på Zoom – hvordan synes du det var?

Svar: Jeg trodde det skulle bli vanskeligere å få med seg ting og lære, men ble positivt overrasket. Jeg syntes det fungerte veldig bra. Vi startet alltid sammen som en gruppe og når vi skulle jobbe på egenhånd fikk vi tid med lærer hver for oss. Føler at læreren min så hver enkelt av elevene og hjalp oss til å forstå og komme i mål med alle oppgaver før eksamen.

Nå har du også gjennomført fagprøven i salgsfaget 😊 og bestått
Hvor stolt er du?

Svar: Det har gitt med en dypere forståelse for hvordan man skal drifte en butikk samt gitt meg et innblikk og en større forståelse innenfor salg og service, markedsføring av bedrift, lønnsomhet og kommunikasjon.
Jeg har jobbet med salg, service og kunder i 16 år og trodde ikke det skulle ha sånn påvirkning på meg som det har hatt. Jeg har fått større tro på meg selv, blitt mindre redd for å spørre kunder om mersalg eller bare slå av en kjapp prat med kunder som kommer innom butikken. Jeg har vokst som person og blitt mer sikker på at jeg virkelig kan jobben jeg gjør og det har fått meg til å innse hvor takknemlig jeg er for at jeg har en jobb som jeg elsker og hvor glad jeg er i alle kundene jeg har hver eneste dag. Jeg er utrolig stolt av meg selv og utrolig stolt over at jeg har et fagbrev som kan vise til den kompetansen jeg har hatt og fått.
Vil også legge til at Trine (læreren min) har gjort en veldig god jobb, hun fikk meg til å få troen på meg selv og fikk meg til å innse hvor god jeg egentlig er i jobben min.

Handlekurv
Skroll til toppen